ကိုယ္တုိ႔ ေနထိုင္ရာလူမႈ၀န္းက်င္မွာ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ အစပ္အဟပ္ မတည္႔
ၿဖစ္ၿဖစ္ လာတဲ႔ေၾကာ္ၿငာကိစၥ.....မေနႏိုင္လုိ႔ေရးမိပါတယ္။ လူတတ္
ၾကီးလည္းမဟုတ္....။ ပညာရွင္လည္းမဟုတ္ပါ......။
စားသံုးသူရဲ႕အၾကံၿပဳခ်က္...Customer Feedback သက္သက္မွ်သာၿဖစ္ပါ တယ္..။
ဘယ္ၿပိဳင္ဘက္ ကုမၼဏီမွာမွ အလုပ္လုပ္သူမဟုတ္...။ ကိုယ္ဟာသာမန္
အိမ္ေထာင္ရွင္မ တစ္ဦးမွ်သာၿဖစ္ပါတယ္......။ တစ္ေန႔က မေရာက္တာၾကာၿပီၿဖစ္တဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆီသြား လည္ပါတယ္..။ သူ႔အိမ္ေရာက္သြားေတာ႔သူကအိမ္မွာမရွိ။ ေတြ႕ခ်င္ရင္
ေဆးဆိုင္ကို လုိက္သြားဆုိလုိ႔ ဆုိင္ကိုထြက္လာခဲ႔ တယ္။ သူက ေစ်းထဲမွာ
ႏိုင္ငံၿခားေဆးႏွင္႔ တုိင္းရင္းေဆး မ်ိဳးစံု အေရာင္းဆုိင္ ဖြင္႔ထားတဲ႔သူပါ။
သူ႔ဆိုင္က အၾကီးစားၾကီးမဟုတ္ေပမယ႔္ ေဆးေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားစံုတဲ႔ဆိုင္..။
ကိုယ္႔ကိုၿမင္္ေတာ႔ သူကအံ႔ၾသ၀မ္းသာၿဖစ္ေနခဲ႔တယ္။ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္း
ၿဖစ္ေတြေၿပာၿဖစ္ၾကရင္း ဆိုင္အေၿခအေနဘယ္လုိလဲေမးေတာ႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာ
လက္လုပ္လက္စားေတြမ်ားေတာ႔ ေရာင္းေကာင္းပါတယ္ လုိ႔ဆုိတယ္။ ဒါေပမယ္႔
သူ႕ဆုိင္မွာ စပ္ေဆး လံုး၀ မေရာင္းဘူးလုိ႔ေၿပာတယ္။
ရပ္ကြက္ထဲက
ေဆးခန္းကိုပဲ ညႊန္းေပးတယ္တဲ႔..။ ကိုယ္ေတာင္ သူ႕ကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္ဟယ္
လုိ႔ေၿပာလုိက္ေသးတယ္..။ ကိုယ္႔အက်ိဳးစီးပြားတစ္ခုတည္း အတြက္
မသိနားမလည္တဲ႔သူေတြကို လွည္႔ဖ်ားၿပီး ဆုိးက်ိဳးၿဖစ္ေစတာကို မသမာၿခင္းလုိ႔
ေၿပာရမွာပါပဲ..။ " ကိုယ္ေရာင္းေကာင္းမွာကိုပဲ မၾကည္႔နဲ႕ ၀ယ္ သူတစ္ဖက္သားမွာ
ဘယ္လုိအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈၿဖစ္သြားမလဲဆုိတာကို အၿမဲ
တမ္းထည္႔ေတြးေပးရမယ္....အဲဒါကုိ
ေစတနာလုိ႔ေခၚတယ္...ေစတနာဟာအက်ိဳးေပးၿမန္ပါတယ္ဟယ္." ကိုယ္ကသူုငယ္ခ်င္းကို
ဆရာၾကီးလုပ္လုိက္ေသး သည္။ သူငယ္ခ်င္း က " ငါသိပါတယ္ ဆရာမၾကီးရယ္ " လုိ႔
ရယ္က်ဲက်ဲလုပ္ၿပီး
ကိုယ္႔ကိုၿပန္ေၿပာတယ္...။
ကိုယ္တုိ႔သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္္ စကားေကာင္းေနတုန္း ေစ်း၀ယ္သူ ေရာက္
လာတာေၾကာင္႔ စကားစ ၿပတ္သြားၾကတယ္။
" ဘရင္း ၾကက္ေပါင္းရည္ ရွိလား "
" ရွိတယ္ ဦးေလး "
" ဘယ္ေလာက္လဲ တူမ"
" တစ္ပုလင္း ကို ၁၂၀၀ ပါ "
" ေဟ ...ဟုတ္လား "
လူၾကီးက ခါးပိုက္ေထာင္ထဲမွာ လံုးေထြးထည္႔လာတဲ႔ ၅၀ တန္၁၀၀ တန္ အစ ရွိတဲ႔
တြန္႔လိမ္ ေကာက္ေကြးေနတဲ႔ ပိုက္ဆံ အႏြမ္းေတြကို တစ္လိပ္ ခ်င္း ၿဖန္႔ၿပီး
ေရတြက္ေန တယ္။ လူၾကီးရဲ႕ ခါးထက္မွာ သံုးႏွစ္အရြယ္ ေလာက္ရွိ
မယ္႔ကေလးတစ္ေယာက္က ႏွပ္ေခ်းတြဲေလာင္းက် ႏွင္႔ အေဖကို ဂ်ီက်ေနဟန္ ရွိတယ္။
မ်က္လံုးမွာ မ်က္ရည္ေတြ၀ဲလို႔ မ်က္ႏွာက ငိုမဲ႔မဲ႔ တရံႈ႕ရံႈ႕ႏွင္႔ လုပ္ကာ
ႏွပ္ေတြကိုႏွာေခါင္းထဲသို႔ ၿပန္ငင္သြင္းေနသည္။
လူၾကီးရဲ႕ေဘးမွာ ကေလး
ႏွစ္ေယာက္က ပုဆုိးစကိုဆြဲလုိ႔ မတ္တပ္ရပ္ေနၾကတယ္။ တစ္ေယာက္က အသက္ ငါးႏွစ္
ေလာက္ရွိမယ္...။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိမလား မေၿပာတတ္..။ ၿဖဴ
စိမ္း ေက်ာင္း၀တ္ စံု ႏြမ္းဖတ္ဖတ္ေတြ ၀တ္လုိ႔ မ်က္ႏွာေတြ ကညိႈးငယ္ေနၾကတယ္.။
ကိုယ္႔သူငယ္ခ်င္းက လူၾကီးကို
" အဘ ဆုိက္ကားသိမ္းလာၿပီလား "
" ေအး တူမၾကီးရယ္ ဒီႏွစ္ေကာင္ ကိုေက်ာင္းၾကိဳၿပီး အိမ္ၿပန္မလို႔ သူတို႔အေမ ေနလို႔သိပ္မေကာင္းလုိ႔ အငယ္မေလး ပါဦးထိန္းေနရတယ္ "
ေၿပာေၿပာဆုိဆုိလူၾကီးက သူ႔ပိုက္ဆံ အႏြမ္းအလိပ္ေတြကုိ ကိုယ္႔သူငယ္ခ်င္း ကိုေပးၿပီး " လက္မအားလို႔ တူမပဲေရၾကည္႔လုိက္ပါ" လုိ႔ေၿပာတယ္။
သူငယ္ခ်င္းကေရၾကည္႔ၿပီး " ၁၁၅၀ ပဲရွိတယ္ဦးေလး ၅၀ လုိေနတယ္ " ဆုိေတာ႔
"ေနာက္ေန႔ ဆုိက္ကားထြက္ရင္ ဦးေလးေပးပါ႔မယ္ တူမရယ္ ၅၀ ကိုအေၾကြး မွတ္ထားလုိက္ ေနာ "
" ရတယ္ ဦးေလး...က်န္တာေနာက္ေန႔မွေပး...ဒါက ဘယ္သူေသာက္မွာလဲ ဦးေလးေသာက္ဖုိ႔လား "
" မဟုတ္ဘူး...အိမ္မွာ ဒီႏွစ္ဆယ္တန္းေၿဖမယ္႔တစ္ေကာင္ရွိတယ္...ႏွစ္ခ်င္း
ေပါက္ေအာင္ရင္လည္း ေအာင္ပါေစဆိုၿပီးေတာ႔ ေဆးတိုက္မလုိ႔တူမရယ္...
က်ရင္ေနာက္ႏွစ္မထားႏုိင္ေတာ႔ဘူး.....ပိုက္ဆံရွိတယ္ေတာ႔မဟုတ္ဘူးေပါ႔..
ဦးတုိ႔တေန႔လုပ္တေန႔စားလူေတြမွာ အပိုအလွ်ံဘယ္မွာရွိမလဲ....ဒါေပမယ္႔
လည္းစြန္႔စားရတာေပါ႔....အဲဒီအၾကီးေကာင္ကို ဆယ္တန္းေၿဖခါနီး ဂရုစိုက္
ေနရေတာ႔ ဒီအငယ္ေတြကိုေတာင္ အဟာရရွိတာေတြ မေက်ြးႏုိင္တာ
ၾကာပါၿပီတူမရယ္...."
ကိုယ္က မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္၀င္ေမးလုိက္တယ္။
" ဦးေလးသားကို ဒီေဆးဘယ္သူက တုိက္ခိုင္းတာလဲ.. "
" အိမ္က မိန္းမက မွာလုိက္လုိ႔ ...ညညက်ရင္တီဗြီမွာေၾကၿငာတယ္ ေၿပာတာပဲ
ေက်ာင္းသား ဥာဏ္ေကာင္း ေအာင္လို႔ စာေမးပြဲမေၿဖမခ်င္းတုိက္ရမယ္လုိ႔
ေၿပာတယ္..။ ခါတိုင္းရက္ေတြသူပဲ၀ယ္တာ..။ ဒီေန႔သူေနမေကာင္းလုိ႔ ဦးေလး
၀ယ္ရတာ တူမၾကီးေရ ..."
ကိုယ္ အင္မတန္ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရပါတယ္..။ ဒါေၾကာင္႔ သူငယ္ခ်င္းမ်က္ႏွာ ကိုပင္ မေထာက္ေတာ႔ပဲ ထုိဦးေလးကိုေၿပာလုိက္တယ္။
" ဦးေလးေရ ေငြ ေထာင္႔ႏွစ္ရာဆုိတာ တစ္အိမ္ လံုးစားေလာက္တဲ႔ အရသာ
ရွိတဲ႔ဟင္းတစ္ခြက္ရတယ္....ဥိးေလးသားကိုအာဟာရ ၿပည္႔ေအာင္သာေက်ြး ပါ သူ႕ဘာသာ
စာၾကိဳးစားရင္ေအာင္ႏိုင္ပါတယ္...က်န္တဲ႔ကေလးေတြလည္း
အာဟာရမၿပတ္ေတာ႔ဘူးေပါ႔....ဒီလုိမ်ိဳးေဆးေတြဆိုတာ..အပုိေဆာင္းအေန
နဲ႔ေက်ြးၾကတာ...အဓိကက မနက္တစ္ၾကိမ္ ညေနတစ္ၾကိမ္စားေနက်ထမင္း ၀ိုင္းမွာ အရသာ
ရွိတာေတြေက်ြးႏိုင္ဖုိ႔ပဲ အားထုတ္ပါ ...........တတ္ႏိုင္သူေတြအတြက္ကေတာ႔
ထားပါေတာ႔.....ဦးေလးတုိ႔က ေငြကုိ
တုိင္းတာၿပီးသံုးေနရတယ္ဆုိရင္...ဒီလုိမ်ိဳးေဆးေတြ၀ယ္တုိက္ၿပီးပိုက္ဆံကုန္က်
ေနမွာထက္စာရင္..အိမ္မွာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္နဲ႔ ငါးေတြကို သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း
လုပ္ၿပီး ခ်က္ၿပဳတ္ေက်ြးရင္ အာဟာရတန္ဖိုးကအတူတူပဲဦးေလးရဲ႕...တစ္
ေယာက္တည္းအတြက္မဟုတ္ဘူး..တစ္မိသားစုလံုးအတြက္လံုေလာက္တယ္"
" ေအးပါ ေအးပါတူမရယ္...ေၿပာၿပေပးတာေက်းဇူးလည္းတင္ပါတယ္ဒါေမမယ္႔..ဒီေဆးမပါရင္ မင္းတုိ႔အေဒၚက ငါ႔ကိုဆူလိမ္႔မယ္...သြားဦးမယ္..."
ေၿပာေၿပာဆုိဆုိ ဦးေလးၾကီးက သူ႕သားသမီးေတြေခၚၿပီး ဆိုက္ကားေလးနင္း
ကာထြက္သြားေလရဲ႕။ ကိုယ္႔မွာသူငယ္ခ်င္းကိုမ်က္ႏွာပူပူနဲ႔ပင္ "
နင္႔ဆိုင္ေရာင္း
မေကာင္းေအာင္လုပ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူးဟယ္.."
လုိ႔ေၿပာမိေတာ႔...။ ဘာမွ မၿဖစ္ပါဘူး..ငါဆုိရင္လည္းေၿပာမိမွာပဲ လုိ႔
ၿပန္ေၿပာရွာတယ္။ ဟုတ္တယ္ ကိုယ္႔
သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ဆုိင္မွာ ေဆးေတြကို သိပ္အမ်ားၾကီး ေစ်းမၿမွင္႔ထားတာလည္း
ေတြ႔ရတယ္။ ကိုယ္က ခ်ီးက်ဴးပါတယ္ဟယ္လုိ႔ သူငယ္္ခ်င္းကိုေၿပာေတာ႔ သူက
ရယ္သြမ္းေသြးလ်က္ " သိပ္လည္းခ်ီးက်ဴးမေနနဲ႕ဟဲ႔ ငါ႔ဆိုင္ကေဆးေတြေစ်း အမ်ားၾကီးၿမွင္႔ထားရင္ ဒီရပ္ကြက္ထဲကလူေတြ ဘယ္သူမွလာ၀ယ္ေတာ႔မွာ
မဟုတ္လုိ႔ဟဲ႔ သိရဲ႕လား..." လို႔ေၿပာတယ္။
ကိုယ္က ခုနက ဦးေလးတုိ႔မိသားစုကို စိတ္မေကာင္းေၾကာင္းေၿပာေတာ႔ သူတုိ႔
လုိမိသားစုေတြ ဒီရပ္ကြက္မွာအမ်ားၾကီးေပါ႔..နင္သနားလုိ႔ကုန္မွာမဟုတ္ေတာ႔
ဘူးတဲ႔။ တီဗြီမွာေၾကၿငာတာဆုိ တကူးတက အထြတ္အၿမတ္ထားၿပီးလာ၀ယ္
ၾကေတာ႔တာပဲ....သူတုိ႔ကတီဗြီမွာေၾကၿငာတဲ႔ အတိုင္းတေသြမတိမ္း အက်ိဳးခံ
စားရမယ္လုိ႔ယံုၾကတယ္...တီဗြီမွာေၾကၿငာတာကို ေသာက္ရစားရတယ္ဆုိၿပီး
တမ်ိဳးဂုဏ္ယူခ်င္ၾကတယ္ေလ..။
ေအးေပါ႔...သူတုိ႔မွာလည္း အပန္းေၿဖစရာဆုိ လို႔ ညက်တီဗြီေရွ႕ထုိင္ၾကည္႔ၿပီး မိသားစုစံုညီ၀ိုင္းဖြဲ႕ရတာတစ္ခုပဲရွိတာေလ..။
စာဖတ္ခ်ိန္ဆုိတာလည္း မရွိတတ္..တခ်ိဳဳ႕က်ေတာ႔လည္း စာမဖတ္တတ္တာ
ေတြေၾကာင္႔သူတုိ႔အတြက္ ဗဟုသုတရ စရာဆုိလုိ႔ ၿပည္တြင္းမွာလႊင္႔ေနတဲ႔
အခမဲ႔တီဗြီလုိင္းေတြပဲရွိတယ္။ ဟုတ္တာေပ႔ါ...ကိုယ္လို တေအာင္႔ေလး အခ်ိန္
ယူၿပီး တခြန္းႏွစ္ခြန္းေၿပာလုိက္ရံုနဲ႕သူတုိ႔နားထဲစြဲမလား။
က်ိဳးေၾကာင္းခြဲၿခား နိုင္
ပါ႔မလား။
တီဗြီမွာေၾကာ္ၿငာတယ္ဆုိတာက ၿပည္သူက ခ်စ္တဲ႔မင္းသားမင္းသမီး
ေတြကိုလည္း အသံုးၿပဳထားတယ္။ ကိုးရီးယားကား အခန္းဆက္ တစ္ပိုင္း
ၾကည္႔ရံုနဲ႕တင္အလားတူေၾကာ္ၿငာကို ငါးၾကိမ္ ေၿခာက္ၾကိမ္ေတြ႕ရႏိုင္တာေလ။
ဘုရားရွိခိုးသာမရတာ တီဗြီေၾကာ္ၿငာစာသားေတာ႔ အလြတ္လုိက္ဆုိႏိုင္တဲ႔
ရပ္ကြက္ထဲက အဖြားၾကီးေတြမွအမ်ားၾကီး။ ၿပီးေတာ႔ ေၾကာ္ၿငာတဲ႔ပစၥည္းေတြ
မွာလည္း ေဘးထြက္ဆုိးက်ိဳးေတြဆုိတာတစ္ခုမွ မေတြ႕ရ မၾကားရဘူး။
အားလံုးအေကာင္းေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ေၾကၿငာတဲ႔ပစၥည္းေတြဟာ ေန႔ခ်င္း
ညခ်င္းမွာပဲ အေၿခခံလူတန္းစားေတြကို စည္းရံုးသိမ္းသြင္းလာႏိုင္ၾကတယ္။
အေရာင္းဆုိင္ေတြကလည္း ေၾကၿငာတဲ႔ပစၥည္းေတြဟာ အေရာင္းသြက္တာ
ေၾကာင္႔ဆုိင္မွာ အေလးထားေရာင္းတတ္ၾကတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ ကိုယ္တုိ႔လူမႈအေဆာက္အအံုအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေၾကာ္ၿငာ ေရစီး
ေၾကာင္းဟာ တဟုန္ထိုးစီးဆင္းၿမင္႔တက္လာေနတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း
ရွင္ေတြဟာစကၠန္႔ပုိင္းေလာက္ေၾကာ္ၿငာတစ္ကြက္စာအတြက္ေငြ သိန္း ဆယ္ဂဏန္း ေပးေနရတဲ႔ေခတ္ၿဖစ္တယ္။ ဒီအတြက္ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက သူတို႔
ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ၿငာကုိ အခ်ိန္တိုအတြင္း ထိထိမိမိနဲ႔ လူထုပါးစပ္ဖ်ားမွာစြဲသြား
ေစဖုိ႔ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္လာၾကတယ္။ ဒီအထိ လုပ္ငန္းရွင္ေတြဘက္ကို နားလည္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ တဟုန္ထုိးစီးဆင္းေနတဲ႔ ေၾကာ္ၿငာေရစီးေၾကာင္း
ေၾကာင္႔ ကမ္းပါးနဲ႔တူတဲ႔ စားသံုးသူ လူထုကို တိုက္စားၿဖိဳခ်သလုိေတာ႔ မၿဖစ္ ေစခ်င္ပါ။
ကိုယ္ဟာေေလ႔လာမႈအားနည္းသူတစ္ေယာက္ၿဖစ္တာေၾကာင္႔ ေၾကာ္ၿငာတစ္ခုရဲ႕
အဆင္႔ဆင္႔ ေဆာင္ရြက္ရပံုေတြကို မသိပါ။ ပါမစ္တင္တဲ႔အေၾကာင္း၊ ခြင္႔
ၿပဳမိန္႔ကို ဘယ္ဌါနက ခ်မွတ္ရေၾကာင္းလည္းမသိပါ။ ရုပ္ရွင္ကားေတြမွာေတာ႔
ဆင္ဆာေကာ္မတီဆုိတာရွိေၾကာင္းသိရတယ္။ဒါေပမယ္႔ ေၾကာ္ၿငာမွာဆင္ဆာ
ေကာ္မတီရွိမရွိမသိ။ ကိုယ္တုိ႔ ၿမန္မာႏိုင္ငံမွာ အစားအေသာက္ႏွင္႔ေဆး၀ါး
ကြပ္ကဲေရးဦးစီးဌါန ႏွင္႔ ၿမန္မာႏုိင္ငံ စားသံုးသူ ကာကြယ္ေရးႏွင္႔ ပညာေပးေရး
အသင္းတုိ႕ဟာစားသံုးသူအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေစေရးေရွးရႈကာအရွိန္အဟုန္ၿမွင္႔
စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္လာေနတဲ႔အေၾကာင္းလူမႈကြန္ယက္ေတြ၊ သတင္းမီဒီ
ယာေတြ၊ ဂ်ာနယ္ ေတြမွာေတြ႕ရပါတယ္။ လူကိုအႏၱရာယ္ၿဖစ္ေစတဲ႔ ဓါတုေဗဒ
အသံုးၿပဳထားတဲ႔ စားေသာက္ကုန္ေတြအေၾကာင္း စာရင္းၿပဳစုထုတ္ၿပန္ေပးတဲ႔
ဌါနၿဖစ္တယ္။ အင္မတန္လည္းအသံုး၀င္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေၾကာ္ၿငာႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး
ကြပ္ကဲတာမ်ိဳးကိုေတာ႔ကိုယ္တုိင္က ဥာဏ္မမွီတာေၾကာင္႔ မၾကားမိ။ မသိ။
ကိုယ္႔အထင္ေၾကာ္ၿငာတစ္ခု ၿဖန္႔ခ်ီေတာ႔မယ္ဆုိရင္ ေၾကာ္ၿငာရိုက္တဲ႔သရုပ္္
ေဆာင္ ၊ (ဒါရုိက္တာ)၊ ထုတ္လုပ္သူ ႏွင္႔ ထုတ္လႊင္႔ၿပသမယ္႔ ရုပ္သံလုိင္း ေတြ
ေပၚမွာအဓိကတာ၀န္ရွိတယ္လုိ႔ၿမင္ပါတယ္။
သရုပ္ေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္ ေၾကာ္ၿငာမယ္႔ပစၥည္းကဘယ္ေလာက္အထိ လူထုအေပၚအက်ိဳးၿပဳမယ္႔ပစၥည္း လဲအရင္စဥ္းစားေစခ်င္တယ္။ ပစၥည္းရဲ႕
ပကတိ အစြမ္းသတၱိ၊ အက်ိဳးေက်းဇူးကဘာလဲ၊ ဆိုးက်ိဳးၿဖစ္ေစမယ္႔အာနိသင္
မ်ားသလား၊ ဒါကိုကိုယ္တုိင္အရင္ခြဲၿခမ္းစိတ္ၿဖာၿပီးေရြးခ်ယ္သင္႔တယ္။
လူထုကိုတကယ္အက်ိဳးၿပဳမယ္႔ပစၥည္းေကာင္းတစ္ခုမို႕လုိ႔ေရြးခ်ယ္ခဲ႔ရင္ေတာင္
ဘယ္လုိပံုစံနဲ႔ေၾကာ္ၿငာရမွာလဲ၊ ေပးရမယ္႔ သတင္းစကားကဘာလဲ ၊ Over message
ေတြေပးရမွာလား(ၾကမ္းပိုးကိုလိပ္ၿဖစ္ေအာင္ေၿပာရမွာလား)၊
ဒီလုိေၿပာလုိက္ၿခင္းအားၿဖင္႔ စားသံုးသူလူထု (တနည္းအားၿဖင္႔ သူ႕ရဲ႕ပရိတ္ သတ္) မွာဘယ္လုိသက္ေရာက္မႈေတြၿဖစ္သြားႏုိင္သလဲ၊ ဦးတည္အုပ္စုက
ဘယ္သူေတြလဲ၊ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ဦးတည္အုပ္စုနဲ႔ အံကိုက္ၿဖစ္ရဲ႕လား၊ မွားယြင္း
တဲ႔ဦးတည္အုပ္စုကိုေရြးခ်ယ္မိသြားရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္က ဘာ
ေတြၿဖစ္လာႏုိင္မလဲ ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီးမွေၾကာ္ၿငာတစ္ခုကိုလက္ခံေစခ်င္တယ္။
ဘာၿဖစ္လုိ႔လဲဆုိရင္ သရုပ္ေဆာင္္ေတြဆုိတာ ၿပည္သူေတြရဲ႕စံၿပၿဖစ္လို႔ပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ထုတ္လုပ္သူ (စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္)ေတြအေနနဲ႔လညး္
ေၾကာ္ၿငာတစ္ခုကို ဖန္တီးၿပီဆုိရင္ ကိုယ္႔ရဲ႕ကုန္ပစၥည္းေပါက္ေအာင္ေၾကာ္ၿငာ
ရမွာလည္းၿဖစ္သလို စားသံုးသူလူူထုကို အၿမဲတမ္း တန္ဖုိးထားထည္႔တြက္
ေစခ်င္တယ္။ Customer value တုိ႔ Customer is always right တုိ႔ဆုိတာ
ကုမၼဏီတုိင္းလုိလုိ ဆုိင္တုိင္းလုိလိုမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတာၿမင္ေနရတာပါပဲ။
ဒါေပမယ္႔ ၀န္ေဆာင္မႈေပးတဲ႔ လုပ္ငန္းမွာသာ သံုးရမွာမဟုတ္။ ေၾကာ္ၿငာ
က႑မွာလည္းဒါကိုထည္႔တြက္ရပါမယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြဟာ ကိုယ္႔ရဲ႕ကုန္
ပစၥည္းအတြက္ ဦးတည္အုပ္စုကို အၿမဲတမ္းသိထားၾကၿပီးသားပါ။ ပညာရွင္
ေတြကိုး။ ဒါေပမယ္႔ကိုယ္ရည္ရြယ္ထားတဲ႔ ဦးတည္အုပ္စုကို ေပးမယ္႔သတင္း
စကားနဲ႔ အစြမ္းသတၱိေတြကို ထုတ္ေဖာ္ေၾကၿငာေတာ႔မယ္႔အခါ လူထုမထိခိုက္
ေရးကိုအရင္ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ေစခ်င္တယ္။
တခ်ိဳ႕ပိုးသတ္ေဆး၊ရြက္ၿဖန္းေၿမၾသဇာတုိ႔ေၾကာ္ၿငာေတြမွာသရုပ္ေဆာင္က
ေဆးဖ်န္းဟန္ ၿပတဲ႔အခါ ႏွာေခါင္းစီးႏွင္႔ လက္္အိတ္ေတြ စြပ္ၿပထားတာ မေတြ႕ ရဘူး။ ကိုယ္ေပးလုိက္တာ wrong message ဒါမွမဟုတ္ overmessage
ေတြေပးမိရင္၊ ကိုယ္႔ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ ေဘးထြက္ဆုိးက်ိဳးကို ၿပတ္ၿပတ္သားသား
သတိမေပးခဲ႔ရင္
ေနာက္ဆက္တြဲအက်ိဳဳးဆက္ေတြဟာဘယ္လုိရွိလာႏုိင္တယ္ဆုိတာၾကိဳတင္တြက္ဆထားေစခ်င္တယ္။အထက္ကေၿပာခဲ႔သလုိပါပဲ။
ေစတနာဆုိတာအက်ိဳးေပးၿမန္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔က ထုတ္လႊင္႔ၿပသမယ္႔ ရုပ္သံလုိင္းကတာ၀န္ခံေတြပါ။ လႊင္႔
ေပးရမယ္႔ ပစၥည္းက ခြင္႔ၿပဳမိန္႔ရပစၥည္းဟုတ္မဟုတ္ ႏွင္႔
ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳး စတာေတြကို ၿပန္လည္သံုးသပ္ဆင္ၿခင္ေစခ်င္ပါတယ္။
ရုပ္သံလုိင္းေတြရဲ႕ စစ္ တမ္းေကာက္ယူခ်က္အရ လူေတြဟာ ည ၇ နာရီကေန ၉
နာရီအတြင္းတီဗြီ ၾကည္႔ရႈမႈအမ်ားဆံုးလုိ႔ဆုိတယ္။
အၿပင္ထြက္အလုပ္လုပ္သူေတြအဖို႔ ဒီအခ်ိန္
ေလးပဲ နားခ်ိန္ရွိတာကိုး။
ဒါကိုအခြင္႔ေကာင္းယူၿပီး တခ်ိဳ႕ေသာအခမဲ႔
ရုပ္သံလုိင္းေတြကကိုးရီးယားကားအပိုင္းကေလးတစ္ပိုင္းနာရီ၀က္စာၿပပါတယ္။
ေၾကာ္ၿငာက တစ္နာရီခြဲ အခ်ိန္ယူၿပီးၿပတယ္။ လူထုကို အင္မတန္ ႏိုင္ထက္စီး
နင္းလုပ္ပါတယ္။ ေၾကာ္ၿငာေတြဆုိတာထပ္တလဲလဲ။ ဒါၿပီးရင္းဒါ။ တစ္ခါက အသိ အစ္မတစ္ေယာက္ေၿပာတာၾကားဖူးတယ္။ ေၾကာ္ၿငာတာ လြန္လြန္းလာ
ေတာ႔ အၿမင္ကပ္ၿပီး ေၾကာ္ၿငာတာကိုမသံုးေတာ႔ဘူးတဲ႔ေလ။ ဒါကေရြးခ်ယ္ခြင္႔
ရွိတဲ႔သူမ်ိဳးမုိ႔လုိ႔ပါ။ ၿမန္မာၿပည္မွာ ေရြးခ်ယ္ခြင္႔ မရွိတဲ႔လူတန္းစားေတြ အမ်ားၾကီး
ရွိေနတယ္ဆုိတာ သတိရေစခ်င္ပါတယ္။
အထက္က ဘရင္း အားေဆးရည္အေၾကာင္း ဦးေလးၾကီးဆီက သိခဲ႔ရတာေၾကာင္႔ အိမ္ၿပန္ေရာက္ေတာ႔ အေသအခ်ာၾကည႔္ၿဖစ္ပါတယ္။
ေၾကာ္ၿငာတဲ႔မင္းသားက လူထုကခ်စ္ခင္အားေပးေနတဲ႔ စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္ပါ။
ေခ်ာလည္းေခ်ာပါတယ္။ အေနာက္တုိင္း၀တ္စံု၀တ္ထားတာ စတုိင္လည္းက်
ပါတယ္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္လူငယ္ေလးေတြ တမ္းတမ္းစြဲတဲ႔ အဆုိေတာ္မင္း
သားေပါ႔။ ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ ဦးတည္အုပ္စုကလည္းဆယ္ေက်ာ္သက္ေက်ာင္းသား
လူငယ္ေတြကို ဦးတည္ထားတာေၾကာင္႔ Actor နဲ႔ target အလြန္ကိုက္
ညီမႈရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တစ္ခုေတာ႔ေၿပာစရာရွိပါတယ္။ ဘရင္းကိုမေသာက္
တဲ႔ကေလးေတြဟာပဲ ဥာဏ္မေကာင္း စာမေတာ္ေတာ႔ပဲ
စာေမးပြဲက်ေတာ႔မယ္႔အေၿခအေနအၿဖစ္ဖန္တီးထားပါတယ္။ကို္ယ္႔ရဲ႕ကုန္ပစၥည္းေကာင္းေၾကာင္းကိုေၾကၿငာပါ၊
ဒါေပမယ္႔ ဒီကုန္ပစၥည္းကိုမွမသံုးရင္ ဘာ ၿဖစ္မယ္ညာၿဖစ္မယ္ဆုိတဲ႔ အယူအဆပါတဲ႔
စကားအသံုးအႏႈန္းၿဖစ္ေစ အၿပဳ အမူၿဖစ္ေစ မပါသင္႔ဘူး။
ဒါကုိၾကည္႔ၿပီးမသိနားမလည္ သူေတြအတြက္ မွားယြင္းတဲ႔
သတင္းစကားကိုေပးမိလုိက္သလုိမ်ိဳးသေဘာသက္ေရာက္ေစပါ
တယ္။ၿပီးေတာ႔အုပ္စုႏွစ္စုခြဲထားတဲ႔အခါအၿဖဴအစိမ္း၀တ္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ
အုပ္စုကို ရံႈးနိမ္႔သူ ဥာဏ္တံုးအုပ္စုအၿဖစ္သံုးထားတာပါပဲ။
ဘရင္းအေရာင္၀တ္ထားတဲ႔ အဖြဲ႕ကေတာ႔အႏိုင္ေပါ႔။
တစ္နည္းအားၿဖင္႔ အစိုးရေက်ာင္းမွာတက္ေနတဲ႔ကေလးေတြကို ႏွိမ္႔ခ်ရာ
သက္ေရာက္ေနတယ္။ ေၾကာ္ၿငာရိုက္ကူးတုန္းက လုပ္ငန္းရွင္ႏွင္႔ သရုပ္ေဆာင္ေတြဟာ ဒီလုိရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးမထားခဲ႔ၾကဘူးဆုိတာယံုပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ ေထာင္႔ေပါင္းစံုကေနေတြးဖုိ႕လုိအပ္ပါတယ္။ ဒီလုိ သတင္းစကား
အလြန္အက်ြံသံုးမိလုိက္တဲ႔အတြက္ အထက္က ဆုိက္ကားသမား ဦးေလးၾကီး
တုိ႔မိသားစုလိုမ်ိဳး မေကာင္းတဲ႔ အက်ိဳးဆက္ေတြခံစားေနၾကရမယ္႔ မိသားစုေတြ
အမ်ားၾကီးရွိေနႏိုင္တယ္ဆုိတာ သတိခ်ပ္ၾကဖုိ႔လုိပါတယ္။
ဘရင္း အေၾကာင္းေရးလုိ႔ ဘရင္းကိုတုိက္ခိုက္တာလံုး၀ (လံုး၀) မဟုတ္ပါ။
ဒီလုိအစပ္အဟပ္မတည္႔ပဲလြဲေခ်ာ္ေနတဲ႔ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ၿငာေတြရွိေနႏိုင္ပါ တယ္။
ဘရင္းဟာ စင္ကာပူႏိုင္ငံထုတ္ အရည္အေသြးၿပည႔္ပစၥည္းေကာင္းတစ္ခုပါပဲ။
စားသံုးသူေတြကလည္းႏွစ္သက္ၾကၿပီးသားပါ။ ဒါေပမယ္႔ ေစ်းကြက္ကိုထိုး
ေဖာက္ဖုိ႔ ေၾကာ္ၿငာတဲ႔အခါ လူထုကို ေၿပာင္းၿပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမရွိေစဖုိ႕
ဆင္ၿခင္ႏိုင္ေစဖို႔အတြက္သာအၿပဳသေဘာေဆာင္တင္ၿပၿခင္းသက္သက္မွ်သာ ၿဖစ္တယ္။
ေနာင္လာလတၱံ႕ေသာ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ၿငာေတြမ်ားစြာအတြက္ လည္း လူထုရဲ႕ အက်ိဳးကို
လုိလားတဲ႔ ေၾကာ္ၿငာေကာင္းမ်ားစြာ ထုတ္လႊင္႔ႏိုင္
ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵၿပဳပါတယ္။
ၿမန္မာၿပည္မွာ လူတန္းစားအလႊာအသီးသီးရွိပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာမွေရြးခ်ယ္ခြင္႔မရွိတဲ႔လူတန္းစားတစ္ရပ္ဟာဟိုး ေအာက္ေၿခမွာ
ယေန႔အခ်ိန္ထိရွိေနဆဲပါ။ဘယ္လုိၿပသနာမ်ိဳးၾကံဳရႏုိင္မွန္းသိေနခဲ႔ရင္ေတာင္
ေရြးခ်ယ္ခြင္႔ မရွိၾကတဲ႔ သူေတြေပါ႔။
လူၾကီးမင္းတုိ႔ဘာပဲေၾကာ္ၿငာ ေၾကာ္ၿငာ အဲ႔ဒီ ေရြးခ်ယ္ခြင္႔မရွိတဲ႔လူထု
တစ္ရပ္ ဟာ လူၾကီးမင္းတုိ႔ ရဲ႕ေၾကာ္ၿငာကိုမလြတ္တမ္းအဓိကေစာင္႔ၾကည္႔ အားေပးေန
ၾကတယ္ဆုိတာေလး တစ္ခ်က္ပဲ ထည္႔စဥ္းစားေပးေစခ်င္ပါတယ္။
#ျမေလးခင္
၁၄.၂.၂၀၁၆
https://www.facebook.com/hashtag/%E1%80%B1%E1%81%BE%E1%80%80%E1%80%AC%E1%80%B9%E1%81%BF%E1%80%84%E1%80%AC%E1%80%90%E1%80%85%E1%80%B9%E1%80%81%E1%80%AF%E1%81%BF%E1%80%95%E1%80%B3%E1%80%9C%E1%80%AF%E1%80%95%E1%80%B9%E1%80%9B%E1%80%AC%E1%81%80%E1%80%9A%E1%80%B9?source=feed_text&story_id=697571630382810
No comments:
Post a Comment